Oczywiste jest to, że pracownicy nie muszą się wzajemnie lubić. Niektóre charaktery po prostu do siebie nie pasują, a więc są niekompatybilne. Nie oznacza to jednak, że tacy pracownicy muszą się kłócić. Pracując w jednej firmie, przede wszystkim muszą się akceptować.
Jako kasjerka nie musisz lubić wszystkich swoich koleżanek w firmie. W końcu najważniejsze jest to, żebyście się wzajemnie akceptowały. Niektóre charaktery nie mogą się zgrać i nie jest to wina poszczególnych osób. Jak zatem traktować nielubianych współpracowników?
Szanuj i nie kłóć się
Bądź miła dla każdego z osobna, nawet jeżeli nie darzysz danej osoby sympatią. To na pewno nie zaszkodzi, a wpłynie pozytywnie na atmosferę w zespole. Oczywiście nie ignoruj osób nielubianych. Zawsze wsłuchuj się w to, co mają Ci do powiedzenia, a także sama odpowiadaj z zaangażowaniem na pytania.
Najważniejsze jest to, żeby tematy Waszej rozmowy skupiały się przede wszystkim na obowiązkach służbowych. Pomińcie kwestie prywatne, a przekonacie się, że wspólna praca wcale nie musi być trudna, ani skomplikowana.
Oczywiście nigdy również nie obgaduj osób, których nie lubisz. Jest to bardzo niegrzeczne i może doprowadzić do sytuacji, w której współpracownik się o tym dowie, a wtedy sytuacja będzie bardzo nieprzyjemna.
Dodaj komentarz