W dzisiejszych czasach większość zawodów wymaga ścisłego, codziennego kontaktu z innymi ludźmi – nie tylko współpracownikami, ale również – a może przede wszystkim – z klientami. Na przykład praca kasjerki polega niemal wyłącznie na kasowaniu towarów zakupionych przez klientów sklepu, rozmowie z klientami, wydawaniu im reszty, pomaganiu w dokonywaniu prostych wyborów w kwestii zakupów. Trzeba nauczyć się uprzejmości, zarówno w stosunku do biednego starszego człowieka, jak i do robiącej zakupy pani prezes z wysoko podniesioną głową. To, jak kasjerka będzie traktowała swoich klientów, z czasem wróci do niej. Każde niemiłe zachowanie odbijać się będzie na niej rykoszetem, dlatego każdy kasjer przyznaje – nawet na nieprzyjemnego klienta należy reagować z uśmiechem i sympatią, ponieważ w ten sposób jest dużo łatwiej go obsłużyć i poradzić sobie z trudną sytuacją przy kasie, niż atakując kogoś. Nie jest to już kwestią podniesienia wskaźników sprzedaży w sklepie, ale zwykłego spokoju psychicznego kasjerki.
Praca z klientami
2017-10-18
opublikowane przez Marta
Dodaj komentarz