Wiele osób słyszało określenie „inteligencja społeczna”. Jednak czym tak naprawdę jest? Co to pojęcie oznacza? Odpowiedź znajdziesz w naszym krótkim artykule.
Inteligencja społeczna jest określana jako zdolność do rozumienia ludzi, a w następstwie kierowania nimi, a także również świadomego działania w stosunkach międzyludzkich. W praktyce oznacza to, w jaki sposób dana osoba wyczuwa oraz odbiera ludzi, przede wszystkim nie tylko ich słowa, ale również intencje, zamiary oraz potrzeby. Jest to również sprawczość społeczna, a więc sposób, w jaki konkretna osoba podejmuje działania względem innych osób. Inteligencja społeczna może się przydać w wielu różnorodnych zawodach, a przede wszystkim podczas pracy z ludźmi, a więc jest to istotne dla kasjerek.
Jak inteligencja społeczna przyda Ci się w pracy?
Przede wszystkim osoba z wysokim poziomem inteligencji społecznej doskonale odnajdzie się w pracy kasjerki. Będzie wiedziała, w jaki sposób rozmawiać z klientami, tak aby oni poczuli się dobrze. Jest to również istotne w trudnych sytuacjach, których przecież nie brakuje w sklepach. Mowa tutaj o różnego rodzaju reklamacjach. Warto zatem zadbać o to, żeby rozwijać w sobie zdolności komunikacyjne oraz inteligencję społeczną.
4 Comments
Inteligencja emocjonalna to bardzo pożądana cecha w wielu zawodach związanych z obsługą klientów.
Zgadza się. To bardzo ważna umiejętność.
Na stanowisku kasjera inteligencja społeczna jak najbardziej się przydaje.
Tak, w pracy z klientem inteligencja społeczna jest pożądaną umiejętnością.
Dodaj komentarz