Praca w roli kasjerki jest bardzo wymagająca. Nie każda osoba sprawdzi się na tym stanowisku, ponieważ jest to przede wszystkim zawód dla ludzi o mocnych nerwach, którzy potrafią utrzymać je na wodzy. Przekonaj się jednak, jak możesz radzić sobie z emocjami w pracy.
Kasjerka każdego dnia spotyka się z wieloma różnorodnymi typami osobowości. Niektórzy są nerwowi oraz bardzo roszczeniowi. Nie rozumieją, że nie wszystkie sprawy da się załatwić od ręki lub po prostu nie ma się na to wpływu. Często wyładowują zatem swoje frustracje na osobach pracujących w marketach, a najczęściej właśnie na kasjerkach. W takich trudnych sytuacjach trzeba jednak trzymać nerwy na wodzy i uporać się z własnymi emocjami, ponieważ zadowolenie klienta jest najważniejsze.
W jaki sposób poradzić sobie z emocjami w pracy
Emocje w pracy trzymaj na wodzy. Skupiaj się przede wszystkim na tym, żeby być uprzejmym dla klientów. Jeżeli podnoszą głos podczas rozmowy z Tobą, powiedz im, że sobie tego nie życzysz i prosisz o to, żeby zachowali spokój. W razie takiej konieczności, możesz zawołać kierownika, żeby porozmawiał z konkretną osobą, a Ty w tym czasie zajmiesz się obsługą pozostałych klientów.
Na pewno w codziennej pracy warto również skupiać się przede wszystkim na pozytywnych emocjach. Jeżeli czujesz, że puszczają Ci nerwy, wykonaj kilka głębokich oddechów, uśmiechnij się i przypomnij sobie o tym, że już niedługo koniec zmiany, a Ty będziesz mogła wrócić do domu. Na awantury odpowiadaj spokojem, a zauważysz, że klienci również będą spokojniejsi.
Dodaj komentarz