Lepszy pracownik chcący zarabiać

Lepszy pracownik chcący zarabiać
Lepszy pracownik chcący zarabiać

Najważniejszym elementem pracy jest bez wątpienia ostateczny zarobek. W systemie zarządzanie jest teoria, która mówi, że lepszym pracownikiem jest ten który pracuje dla pieniędzy, a nie ten który pracuje z powodu jakiejś miłości do tego zajęcia. Chodzi mianowicie o to, że osobę pracującą głównie dla wynagrodzenia łatwiej zmotywować premia lub ukarać jakimś obcięciem wypłaty. Natomiast pracownik związany emocjonalnie ze swoim zajęciem, może być bardzo dobry, jednak często nie godzi się on na wszelkie zmiany, które wychodzi ze strony szefostwa. Oczywiście ktoś może stwierdzić, że praca kasjerki jest niezwiązana z powyżej przedstawiona teorią. Jednak jest wiele przykładów na to, że część osób pracujących na tym stanowisku chce tylko się czymś zająć w ramach tak zwanego wolnego czasu. Być może nie są oni emocjonalnie przywiązani do pracy kasjerki czy kasjera, jednak na pewno nie wykonują oni pracy przede wszystkim dla wypłaty. Dlatego też decydując się na nowego pracownika, należy wziąć tez pod uwagę tą dość znaną teorię.

Dodaj komentarz

Twój email nie będzie publikowany. Wymagane pola są oznaczone *